poniedziałek, 3 września 2018

ZBRODNIA NIEDOSKONAŁA

NEW Nie jest tajemnicą, że zbrodnia od zawsze mnie fascynowała. Uwielbiam zatapiać się w emocjonujących opisach morderstw sprzed lat. Nie znaczy to, że jestem psychopatą, który na podstawie przeczytanych historii, konstruuje w domowym zaciszu plan zbrodni doskonałej. Jestem wręcz śmiertelnie przerażony tym, co spotyka te często Bogu ducha winne ofiary. Ale ja w tych momentach jestem bezpieczny, pod grubym kocem, z ciepłą kawą i pewnością, że zamknąłem dom na cztery spusty. It's no secret that the crime has always fascinated me. I love to sink into exciting descriptions of murders from the past. This does not mean that I am a psychopath who constructs a perfect plan of the crime basing on the stories he has read at home. I am sometimes scared to death by what happens to this poor victims. But at those moments I am safe under a thigh blanked, with hot coffee and sure that my house is locked. 

Szanuję każdego, kto ma lekkie pióro. Mi los oszczędził tej umiejętności, ale cóż, nie każdy musi być pisarzem. Bonda umiejętność zapisu opanowała do perfekcji. Wciąga czytelnika w historie i nie pozwala się oderwać. "Zbrodnia niedoskonała" to zbiór autentycznych spraw, których nie udałoby się rozwiązać bez pomocy profilera. Osoby, która po nitce do kłębka dociera do prawdy. Demaskuje zbrodniarza, na podstawie pozostawionych przez niego śladów behawioralnych. Następnie odtwarza ostatnie dni ofiary i przebieg zdarzeń feralnego dnia zabójstwa. Bogdan Lach , bo o nim w tej książce mowa, potrafi zawęzić krąg podejrzanych do jednej osoby. Sporządza szczegółowy profil mordercy, który naprowadza śledczych na trop zbrodniarza. Morał książki jest prosty: zbrodnia doskonała nie istnieje. Są tylko nieskutecznie działające organy ścigania, popełniający błędy lub bezsilni policjanci, prokuratorzy i sędziowie oraz źle zabezpieczone dowody." Amen.I respect anyone who has a gift of writing. I was not given that skill but well, not everyone has to be a writer. Bonda is one of a kind in this matter. She draws the reader into her stories and does not let you get away. "An imperfect crime" is a collection of real cases that could not be solved without the help of a profiler. The person who collects all the clues. He exposes the criminal on the basis of the behavioral traces left on the spot. Then he reproduces the last days of the victim and the course of events of the ill-fated day of murder. Bogdan Lach who is the main character of the book can narrow the circle of suspects to one person. Prepares a detail profile of the murderer that puts the investigators on the trail to a killer. The message of the book is simple: A perfect crime does not exist. There are only ineffective investigative authorities, helpless policemen, prosecutors, judges and badly secured evidence. Amen 

30 komentarzy:

  1. Jezuniu, aż mnie korci żeby sięgnąć po tę książkę, bo w sumie nie czytałam żadnego dzieła tego autora, a chętnie oderwę się od romansideł :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyna Bonda jest królową kryminałów w Polsce, ale ta pozycja to opis prawdziwych zbrodni i pracy profilera :)

      Usuń
  2. Masz lekkie pióro, bo recenzję czytało się bardzo przyjemnie, czasem nawet rozbawia! :D Poza tym imponująca kolekcja, z pewnością zapoznam się z twórczością Bondy, a blog z przyjemnością dodaję do obserwowanych!

    www.paulinakobza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to miłe co piszesz :) trochę jednak muszę się "nadźwigać" tego pióra by coś tu powstało :D

      Usuń
  3. Książka wydaje się ciekawa chyba po nią sięgnę w najbliższym czasie :D
    Pozdrawiam, Weronika
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kryminalne zagadki- kto zabił, dlaczego. Ostatnio często oglądałam CSI: NY, Las Vegas lub Miami. ;) Nie zgadzam się z Tobą- moim zdaniem pisanie wychodzi Ci świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to miłe co piszesz :-). Staram się jak mogę, ale często nie mogę :D

      Usuń
    2. Im więcej próbujesz, tym lepiej wychodzi, więc nie przestawaj. ;)

      Usuń
    3. To prawda, wdrażam właśnie plan doskonalenia :)

      Usuń
  5. Jestem ciekawa tej książki! Wydaje się być bardzo ciekawa ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie książki- thrillery, kryminały oraz książki z zakresy kryminalistyki, kryminologii, medycyny sadawej oraz wiktymologii to te po które sięgam najczęściej,
    A co do pisania- uwazam,ze pióro masz lekkie więc może jeszcze dane bedzie Ci w zyciu cos większego napisać

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapewne nie uwierzysz, ale nie czytałam jeszcze nic Bondy. Czas to zmienić :D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. historie kryminalne to moja specjalność. Nie tylko kryminały, ale również biografie, historie procesów i szeroko rozumiana kryminalistyka ;) jeśli chodzi o Bondę... coż- dla mnie słaba literatura. Nie przemawia do mnie zupełnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałem jeszcze żadnego z jej kryminałów, tę książkę napisała jeszcze jako dziennikarka :) na podstawie rozmów z Bogdanem Lach-em

      Usuń
  9. Brzmi ciekawo muszę polecic mojej mamie która uwielbia kryminały *.* <3 Super blog <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się ciekawą i emocjonującą książką!

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie szukałam jakiejś ciekawej propozycji do czytania dzięki

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię kryminały, czy thrillery, wiec książka myślę, że by mi się spodobała. Eh, no cóż, tez nie mam lekkiego pióra, ale tak jak piszesz, nie każdy musi być pisarzem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się bardzo ciekawie, lubię kryminały, więc chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie kryminał :D zbiór spraw kryminalnych z Polski :-)

      Usuń
  14. Jakoś tak wyszło, że nadal nic Bondy nie czytałam i muszę to koniecznie zmienić. Świetna recenzja, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje pierwsze spotkanie z tą autorką, ale nie ostatnie :)

      Usuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...