czwartek, 15 listopada 2018

ILE CZASU MI JESZCZE ZOSTAŁO?

NEW Linia życie przeciętnego, zdrowego człowieka wydaje się nader długa. Dziesiątki lat na ziemskim padole powinny wystarczyć, aby przeżyć to, co warto przeżyć i doświadczyć  tego, co warto doświadczyć. Mamy blisko 30 tysięcy dni, aby poznać wielu wartościowych ludzi, zobaczyć siedem nowych cudów świata i wpaść w sidła miłości. The life line of the average, healthy  person seems to be very long. Dozens of years on this planet should be enough to experience what is worth to be experienced. We have nearly 30.000 days to meet valuable people, see the new seven wonders of the world and to fall in love.  

Jednak  mam wrażenie, że z wiekiem czas złośliwie przyśpiesza Jest jak dziurawy worek z  piaskiem. Im mniej go w naszym tobole, tym szybciej biegniemy.  Ciągle zajęty, zabiegany, zapracowany. Coraz częściej szukam głębszego sensu w tej gonitwie. Patrzę z zazdrością na tych, którym się udało  mnie przegonić. Farciarze! Tak mi najłatwiej krzyknąć, ale wiem, że to zasługa ich pracy. Ja zdaje się nie mieć tyle sił co oni. Odwracam głowę i jedyne co mi zostaje to widok tych, którzy są jeszcze daleko za mną, marna pociecha. Wręcz żadna.

However, as I get older I have the impression that the time goes by maliciously faster. Time is like a leaky bag of sand. The less we have it in the bag the faster we run. Forever busy and overworked I start to think over the sense and try to get a deeper understanding of the race of life.  I look with envy on those who are ahead of me. My heart wants to think that they are just more lucky than me but my mind knows that it's thanks to their hard work. I do not seem to have as much strength as they do. I can only turn back my head and look at those who are still way behind me. But It do not comfort me at all. 

20 komentarzy:

  1. .. I mnie ten post skłonił do pewnej refleksji. Wyścig szczurów- szybciej, więcej, lepiej... A życie jest takie krótkie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym, żeby rzeczywiście zależało to tylko od naszej pracy. Niestety często wygląda to tak, że mimo dużego wkładu, szczęścia brak, a komuś akurat sprzyja, mimo niewielu starań. Cóż, pozostaje mieć nadzieję w takich sytuacjach, że w końcu i do nas los się uśmiechnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem też nie dostrzegamy ogromu pracy jak ktoś w coś włożył :)

      Usuń
    2. Też prawda, nie mówię, że takich sytuacji nie ma, ale też bywa, że niesprawiedliwość ewidentnie razi w oczy :

      Usuń
  3. Ten czas i tak upłynie, więc...warto żyć tak, jak się chce!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To niesamowite jak mocno odzwierciedla to moje ostatnie uczucia. Porządnie napisany tekst, który daje jeszcze porządniejsze myśli. Niesamowite i faktycznie coś jest w tym, że bardzo często zazdrościmy innym ludziom tego, co osiągnęli. Grunt to właśnie spróbować zbierać w sobie te siły. (pytanie; skąd? z pasji? rozwijać w swojej głowie to, co nas cieszy?) W każdym razie; podoba mi się bardzo ten post. Dał mi do myślenia, dziękuję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda czas z roku ba z miesiąca na miesiąc pędzi coraz szybciej. A my próbujemy choć na chwilę go dogonić, a niestety jeszcze bardziej jesteśmy w tyle. Czzasami się zastanawiam czy nie byłoby łatwiej jakbyśmy po prostu nie mieli zegarka..

    OdpowiedzUsuń
  6. Im więcej chcemy zrobić, doświadczyć, przeżyć, tym jakby czas zaczął się kurczyć. Dzięki za chwilę refleksji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czas płynie szybko i tylko od nas zależy, jak go wykorzystamy. Oby jak najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Im starsza jestem, tym bardziej zaczynam to rozumieć. Ostatnie lata strasznie szybko mi uciekły, dlatego teraz staram się rozsądniej gospodarować swoim czasem

    OdpowiedzUsuń
  9. Niby tak wiele, a jednak wydaje się to być naprawdę mało.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten czas uciekający niczym piasek - cos w tym niestety jest- czym jestem starsa tym szybciej mknie do przodu, jakby chciał dosięgnąc mety, do której mi jeszcze tak nieśpieszno. Dlatego tez w tym biegu, starm się celebrowac chwilę, zatrzymać się - pójść do lasu, na spacer, zapalić świeczki i małą lapmkę by przeczytać dobrą książkę

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...